Grattis, hur känns det?

– Vi är nog lite i chock fortfarande, säger Malin Marcusson.

– Vi har ju tävlat i Topp100 förut, och konkurrensen blir hårdare och hårdare. När jag började jobba med sajten, för sju år sedan, hade Internetworld deklarerat att Stockholms sajt var riktigt usel, så det är det vi har haft att jobba med, säger Johannes Söderlund och tillägger:

– Det är roligt att hela organisationen har fått ett digitalt fokus, det har varit ett enormt driv med detta.

Vilka stora förändringar har ni gjort?

– Ett mobilt fokus, framförallt. Det har vi jobbat med att testa på flera sajter tidigare och nu var vi redo att köra på den stora sajten, säger Johannes.

Läs mer: Här är årets bästa sajt 2015

– Vi har arbetat mycket med tillänglighetsfrågor, vi måste anpassa sajten så att den funkar för medborgarna, säger Malin.

En stor trend är att allt fler samhällsfunktioner flyttar ut på nätet, hur ska man som offentlig aktör vara tillgänglig för alla?

– Många vill ju sköta kontakten via nätet, det kan vara mer effektivt än att fylla i papper och skicka in men det gäller inte alltid. Vissa myndigheter har telefoni-kundtjänst för att det funkar bättre. Man måste acceptera att telefoni eller analogt stöd kan vara det bästa för vissa ärenden. Det går inte att säga: "Nu behöver vi inte svara i telefon längre för vi har ju webben", säger Johannes Söderlund.

Läs mer: Här är Sveriges 100 bästa sajter 2015