Atgplay.se utsågs till en av Sveriges bästa sajter på 2014 års Topp100-lista. Motiveringen löd: ”Travsporten är en enorm folkrörelse och ATG Play är en värdig kanal för alla travfantaster. En föredömligt renodlad, responsiv play-sajt med smarta kringfunktioner.”
Även om travsporten är väldigt populär “ute i stugorna” var det ett nytt område för Phosworks att lära känna när man fick uppdraget i början av 2013.
– Det var inte helt lätt men väldigt viktigt för oss att noggrant sätta oss in i hästsporten och spelet på hästar och därigenom lära oss vilka parametrar som är av stor vikt för användarna, säger Phosworks Robert Järvi som jobbat som art director på projektet.

Även om Atgplay.se, som lanserades under hösten 2013, har den rörliga bilden i fokus så krävdes det mer än att bara bygga en “vanlig” play-tjänst eftersom sajten samtidigt som travloppen visas också ska visa upp relevant information för de som spelar på loppen som till exempel aktuella odds.
– Det var en stor utmaning att skapa en bra playtjänst som samtidigt på ett enkelt sätt får med all relevant data inom hästspel på sajten.
En annan utmaning var att få all information att synas på olika skärmstorlekar.

– En responsiv webplats var ett självklart val. En utmaning låg i att få information synlig på samtliga plattformar och upplösningar.
Robert Järvi tycker dock att man klarade av utmaningarna bra.
– Vi är särskilt nöjda med att vi har lyckats förenkla för användarna och skapat en unik playtjänst.
Hur ska en bra kund vara?
– Oj, det är en stor fråga. Men en viktig aspekt är att kunden ska våga lita på att webbbyrån är experter på sitt område och inte detaljstyra för mycket. ATG var lyhörda och litade på oss gällande användarupplevelsen och vår digitala expertis.
Lanserad: September 2013
Publiceringsverktyg: Custom & MPX
Sajten är byggd av: Phosworks