Resrobot

Otroligt användbar tjänst för alla resande i Sverige. Hitta snabbaste resan med alla möjliga trafikslag. Snygg och föredömligt enkel. Hit återkommer vi ofta.

  • Sajtansvarig: Mattias Andersson
  • Antal heltidstjänster: 5 (interna och externa)
  • Publiceringsverktyg: Egenutvecklat av vår underleverantör HaCon Ingenieurgesellschaft mbH
  • Sajten är byggd av: Care of Haus AB och HaCon Ingenieurgesellschaft mbH
  • Unika besökare per vecka: 20 000

Fundedbyme



Sajten som tog Crowdfunding till Sverige på allvar är ett bubblande ekosystem där smarta, roliga och galna projekt möter påhejare och investerare av alla sorter. En viktig och spännande aktör som hela tiden vill framåt och driver på sig själva såväl som entreprenörer över hela Europa.
  • Sajtansvarig: Arno Smit, CTO och medgrundare
  • Antal heltidstjänster: 18 - 12 i Stockholm, en person vardera i Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, Spanien, Tyskland och Italien.
  • Publiceringsverktyg: Django
  • Sajten är byggd av: Internt utvecklingsteam bestående av Arno Smit, Rebecca Meritz, Anton Agestam och Ana Hristova
  • Unika besökare per vecka: 10 000 - 15 000

Blocket



Denna institution på den svenska webben är lika levande nu som någonsin tidigare. Blocket har genom åren visat mod genom att trofast hålla kvar vid sitt grundkoncept samtidigt som man utvecklat sajten och affärsmodellerna för att hänga med i tiden. Och sajtens popularitet visar att detta är en strategi som användarna uppskattat. Blocket är som en gammal vän man känner väl och vet alltid finns där.
  • Sajtansvarig: Jan Prokopec
  • Antal heltidstjänster: 127
  • Publiceringsverktyg: Egenutvecklat
  • Sajten är byggd av: Internt
  • Unika besökare per vecka: cirka 3,3 miljoner på desktop, omkring 700 000 på mobilsajt, 1 miljon på appar.

Soundcloud

Med 40 miljoner användare är Soundcloud idag den platform för ljud och ljudskapare man satsat från början på att bli. Och det är lätt att förstå varför användarna flockas på tjänsten. Soundcloud är snygg, lättanvänd med många smarta och väl anpassade funktioner.

Unika besökare per vecka: 40 miljoner internationellt (egen uppgift)

Svenska spel

Med sin särställning som ett statligt spelbolag har Svenska spel möjlighet att gå sin egen väg. Och det är det vi uppskattar med sajten. När andra spelsajter till stor del liknar varandra bygger Svenska Spel vidare på sina traditioner och fortsätter troget att erbjuda många av de starkaste svenska spelvarumärkena i en väl fungerande digital upplevelse.

  • Sajtansvarig: Adam Jacobsson
  • Antal heltidstjänster: 22
  • Publiceringsverktyg: Eget, byggt av Svenska spel
  • Sajten är byggd av: Svenska Spel
  • Unika besökare per vecka: 205 000

Skjutsgruppen



Skjutsgruppen är ett sådant där initiativ som ständigt påminner oss om varför vi älskar internet och sociala medier. Genom att koppla ihop människor som ska ut och resa gör de något mer än bara underlättar för den enskilda. Skjutsgruppen visar, i det lilla lokala formatet, att en annan värld är möjlig. Med den nya snygga sajten blir det ännu lättare att dra nytta av den kollektiva kraften.

Sajtansvarig: Mattias Jägerskog

ATG Play



Travsporten är en enorm folkrörelse och ATG Play är en värdig kanal för alla travfantaster. En föredömligt renodlad, responsiv play-sajt med smarta kringfunktioner.
  • Publiceringsverktyg: Custom & MPX
  • Sajten är byggd av: Phosworks Digital Ideas

Svenska möten



Konferenser och möten är ett jättelikt affärsområde med mängder av aktörer. Den här sajten gör det enkelt och översiktligt att boka lokaler övernattning och allt annat som behövs för ett lyckat möte eller konferens.
  • Sajtansvarig: Kristina Borgström Troéng
  • Publiceringsverktyg: Telerik Sitefinity CMS 6.0
  • Sajten är byggd av: Grund designad av reklambyrån: Le Bureau Design och utveckling av webbyrån Tankbar.
  • Unika besökare per vecka: cirka 3 500

Mr Green

Mr Green är inte längre uppstickaren som utmanar branschen. Idag är de en tung och erfaren aktör, men en som fortfarande står för ett högre fokus på kvalitet, ansvar och känsla för detaljer än många av konkurrenterna.

  • Sajtansvarig: Henrik Svensson
  • Publiceringsverktyg: Eget
  • Sajten är byggd av: Internt
  • Unika besökare per vecka: cirka 22 600

Leo Vegas

Kaxig uppstickare som sätter den mobila spelupplevelsen i fokus och har byggt hela sitt flöde för att fungera optimalt i det lilla formatet. Och det gör dem till en verkligt modern spelare (ursäkta ordvitsen) i branschen. Vi gillar det, och sajtens snabba tillväxt visar att många ndra användare uppskattar Leo Vegas strategi och koncept.

  • Sajtansvarig: Johan Styren
  • Publiceringsverktyg: Eget
  • Sajten är byggd av: Egenutvecklad
  • Unika besökare per vecka: 1-2 miljoner

Fakta

Vinnare i omröstningen på Internetworld.se: Fundedbyme