Årets bästa matsajt: Mathem

Sveriges bästa matsajt gör det busenkelt att handla hem allt vad hushållet behöver. Med det nya söket kan vi veckohandla enklare än någonsin, utan att behöva klicka in på en enda produktsida. Och med den nya, personliga startsidan ligger varor vi handlar ofta lättplockade och klara direkt när vi loggar in. Dessutom utökar Mathem samarbetet med olika receptsajter, så att vi kan få varor och recept hemlevererade från ännu fler sajter.

Mathem är svensk e-handel i sitt esse - och en sajt som gör livet lättare för alla som hellre gör något annat än att trängas i matbutiken en kulen måndagskväll.

  • Sajtansvarig: Fredrik Sewén
  • Antal heltidstjänster: Ca som 30 jobbar med innehåll på sajten, varav 12 är system- och webbutvecklare
  • Publiceringsverktyg: Umbraco CMS samt en egenutvecklad e-handelsdel.
  • Sajten är byggd av: Internt med stöd av Indpro.
  • Unika besökare per vecka: Cirka 65 000


Här är de andra matsajterna som också tillhör Sveriges bästa:


Ica



Hos Ica står kundernas matvardag i tydligt fokus. Med en bra appen och fiffiga webbtjänster gör Sveriges största livsmedelskedja våra liv lite enklare.
  • Sajtansvarig: Samuel Young
  • Antal heltidstjänster: 9
  • Publiceringsverktyg: Episerver
  • Sajten är byggd av: Inhouse ICA
  • Unika besökare per vecka: Cirka 810 000

Systembolaget



Service, smakråd och smarta tjänster gör Systembolagets webb till en vinnare. Vi gillar att hemleveranserna når allt fler - så vi slipper släpa hem flaskorna till festen.
  • Sajtansvarig: Ola Andersson
  • Antal heltidstjänster: 3
  • Publiceringsverktyg: Episerver
  • Sajten är byggd av: Connecta och Avanade
  • Unika besökare per vecka: Cirka 80 000

Matklubben

Ny form har gett Matklubben ett lyft. Här är det medlemmarna som skapar innehållet - med recept, bloggar, forum och filmer.

  • Sajtansvarig: Martin Lilliestierna
  • Antal heltidstjänster: ca 5-6
  • Publiceringsverktyg: Egenutvecklat
  • Sajten är byggd av: Internt
  • Unika besökare per vecka: Cirka 200 000

Tasteline

Tasteline har gjort comeback med ny, fräsch design, smartare sök och matigt innehåll av hög kvalitet. Och med det gör de också comeback på Topp100-listan.

  • Sajtansvarig: Olle Yngvesson
  • Antal heltidstjänster: 10
  • Publiceringsverktyg: Episerver
  • Sajten är byggd av: Internt
  • Unika besökare per vecka: Cirka 433 000

Fakta

Vinnare i omröstningen på Internetworld.se: Matklubben