Ni vann ju er kategori förra året, vad har du för förväntningar i år?

– Jag förväntar mig att vi klarar oss ganska bra, vi håller ju ett öga på andra sajter, inom vår egen bransch och även i andra kategorier. Det är ett bra sätt att utvecklas, att lära av andra.

– Jag skulle inte alls bli förvånad om vi utmärkte oss i ett ännu större sammanhang i år.

Vad har ni gjort för förändringar på sajten sedan förra året?
– Vi utvecklar sajten hela tiden. Vi har utvecklat användbarheten så att kunderna ska hitta fram snabbare. Vi jobbar väldigt mycket med segmentering och att förbättra vår kunskap om olika kundgrupper för att öka relevansen.

– Utifrån ditt beteende som kund vill vi identifiera vilken sorts resor som kan vara relevanta för dig och lyfta dem tidigare på sajten.

Vilka av era kollegor tycker du gör bra webb?

– Det är svårt att säga nämna en. Vi följer företag både i Sverige, Norden och globalt och det finns så många olika bra sajter. Det är väldigt roligt att få inspiration av andra, vi hoppas att andra får inspiration av oss.

Har du någon förutsägelse angående trenderna för webbkommunikation under nästa år?

– En gissning är att relevansen blir mer och mer viktig, kunderna vill förenkla sin egen väg på sajten.

– En annan gissning är att fler och fler företag börjar tänka ”mobilen först” och utgå från något helt annat än en stor skärm i sitt arbete.

– Lite längre fram kommer frågan om hur gränserna mellan din egen sajt och sociala nätverk ska se ut. Där tror jag att många saker kommer att hända.

Tror du att folk kommer att behöva resebyråer i framtiden, när de själva kan boka resor och hotell på prisjämförelsesajter?

– Resebyråer vet jag inte, för de lever på att förmedla resor, men vad vi jobbar med är att arrangera resor och bygga upp en helhet. Vi säljer inte resor utan upplevelser, det är där vi differentierar oss. För resebyråer tror jag att det blir svårare och svårare. Då återkommer vi till relevansen, att hitta det som är viktigt, underlätta för dina kunder och bygga en upplevelse för dem.

– Det finns hur mycket som helst att handla därute, men det är svårare att välja och det är där vi kommer in.

Här är fler nominerade till Topp100 2012
Dags igen för fler nominerade till Topp100 2012
Här är de nominerade till Topp100 2012